• English
  • Melayu

UPSI | Institut Pengajian Siswazah, 35900 Tanjong Malim, Perak Darul Ridzuan ips@upsi.edu.my +605-450 5482

  • Facebook
UPSI | Institut Pengajian Siswazah

UPSI NO.1 PENDIDIKAN | UPSI NO.1 IN EDUCATION

  • UTAMA
  • TENTANG KAMI
    • VISI & MISI
    • PENCAPAIAN & ANUGERAH
    • GALERI
    • CARTA ORGANISASI
    • UNIT
      • PEJABAT DEKAN
      • PENTADBIRAN DAN KEWANGAN
      • DASAR DAN KUALITI AKADEMIK
      • TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN REKOD
      • KEMASUKAN
      • PENGKULIAHAN
      • PENYELIAAN, PEPERIKSAAN DAN PENGIJAZAHAN
      • HAL EHWAL PELAJAR, ALUMNI DAN PENERBITAN
      • PESISIR
  • BAKAL PELAJAR
    • CARA MEMOHON
    • PEMOHON TEMPATAN
    • PEMOHON ANTARABANGSA
    • PEMOHON PROGRAM PESISIR
    • LINTAS BITARA
    • SMART Master & SMART PhD
  • KAKITANGAN
  • E-BORANG
  • INFORMASI
    • PERATURAN UNIVERSITI
    • KALENDAR JPS / SENAT
    • KALENDAR AKADEMIK
    • JADUAL KULIAH
    • SKIM KHAS KEWANGAN
    • KALENDAR LATIHAN
    • JURNAL DAN PENERBITAN
    • ETIKA PENYELIDIKAN MANUSIA
    • BUKU PANDUAN PENYELIAAN
    • BUKU PANDUAN PELAJAR ANTARABANGSA
    • TURNITIN
  • E-APLIKASI
  • PROGRAM KHAS
    • JOINT DEGREE USM-UPSI
    • PROGRAM PESISIR
VISI
MISI
DASAR KUALITI
OBJEKTIF KUALITI
PIAGAM PELANGGAN INSTITUT PENGAJIAN SISWAZAH (IPS)
VISI

Menjadi sebuah institusi yang cemerlang dalam pendidikan siswazah untuk mencapai wawasan universiti.

MISI

Menjana pengetahuan dengan lebih pantas melalui Pengajaran, Penyelidikan, Penerbitan, Perundingan dan Khidmat Masyarakat.

DASAR KUALITI

UPSI beriltizam menjadi universiti bitara dalam pemberian perkhidmatan pendidikan peringkat tinggi dengan melaksanakan Sistem Pengurusan Kualiti bagi memenuhi keperluan pelanggan.

OBJEKTIF KUALITI
  1. Memastikan enrolmen antarabangsa mengikut sasaran Petunjuk Prestasi Utama yang ditetapkan oleh Universiti. (TERAS 1)

  2. Memastikan peratus pelajar bergraduat dalam tempoh masa mengikut sasaran Petunjuk Prestasi Utama yang ditetapkan oleh Universiti. (TERAS 1)

  3. Memastikan peratus keciciran pelajar adalah mengikut sasaran Petunjuk Prestasi Utama yang ditetapkan oleh Universiti. (TERAS 1)

PIAGAM PELANGGAN INSTITUT PENGAJIAN SISWAZAH (IPS)
  1. Perkhidmatan kaunter bagi semua urusan dilayan dalam tempoh lima (5) minit.

  2. Memproses permohonan kemasukan calon pelajar dalam tempoh lima (5) hari bekerja.

  3. Mengeluarkan Jadual Waktu Kuliah kepada pelajar dalam tempoh tujuh (7) hari sebelum kuliah bermula.

  4. Menyediakan slip menduduki peperiksaan untuk disemak dan dicetak selewat-lewatnya dua (2) minggu sebelum peperiksaan.

  5. Mengeluarkan keputusan peperiksaan selewat-lewatnya tujuh (7) hari sebelum semester baru bermula.

  6. Menghantar surat keputusan dan laporan Mesyuarat Jawatankuasa Viva kepada pelajar dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

  7. Mengeluarkan surat pengesahan tamat pengajian dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas diluluskan oleh Senat dan diserahkan kepada pelajar selepas memenuhi keperluan syarat bergraduat. (tertakluk kepada pelajar selesai membayar hutang tertunggak).

  8. Memaklumkan pengesahan pelaksanaan atau pembatalan latihan / bengkel / kursus akan dimaklumkan kepada pelajar dalam tempoh tiga (3) hari sebelum latihan / bengkel / kursus dijalankan.

  9. Maklum balas kepada pengadu perlu dibuat dalam tempoh satu (1) hari bekerja untuk memberitahu bahawa aduan mereka telah diambil perhatian dan akan diselesaikan.

Copyright 2021 © Institute Graduate Studies
DISCLAIMER:Universiti Pendidikan Sultan Idris
shall not be liable for any loss or damage caused by the use of information in this site.
Best viewed : Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer 11 and above with screen revolution of 1024 x 768
effled.com revathykalamandhir.com
acubriefs.com deneme bonusu khabriexpress.com bonus veren siteler deneme bonusu veren siteler Deneme bonusu veren siteler bonus veren siteler Deneme bonusu veren siteler
  • English
  • Melayu